اولين جلسه ستاد پروازهاي نوروزي در سازمان هواپيمايي كشوري برگزار شد
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري در اين جلسه كه با حضور مديركل دفتر نظارت بر شركتهاي هواپيمايي فرودگاهها و مؤسسات هوانواردي ، مدیران فرودگاهي و نمايندگان شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد

مرتضي دهقان معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري به سیاست‌ها ، راهبردها و برنامه‌‌ریزی های صورت گرفته در راستای انجام سفرهای نوروزی 96 و راهکارهایی اجرايی جهت برگزاری بهتر پروازهای نوروزی پرداخت و بر ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف تأکید كرد.

دهقان تصريح كرد: شركت هاي هواپيمايي در ايام نوروز مشكلات فرودگاهي را در نظر داشته و محدوديت ها را در نظر بگيرند.

معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري افزود : در صورت هرگونه نارضايتي از طرف دفاتر و يا عرضه كنندگان بليت هواپيما ، سازمان هواپيمايي ايرلاين ها را مسؤل مي داند.

در ادامه اين نشست ساماني دبير انجمن شركت هاي هواپيمايي از تأثير آزادسازي نرخ بليت بر متعادل شدن نرخ بليت ها خبرداد و گفت: بر خلاف تصور برخي مبني بر افزايش هيجاني نرخ ها خوشبختانه شاهد يك نرخ متعادل و مناسب در بازار هستيم به گونه اي كه بعضي نرخها بسيار پائين تر از كلاس نرخي است كه در سايت شركت هاي هواپيمايي قرار مي گيرد.

وي افزود: در ايام اوج سفرهاي نوروزي كه از 15 اسفندماه 95 تا 15 فروردين 96 ادامه مي يابد ناوگان شركت هاي هواپيمايي با حداكثر توان به ارائه سرويس منظم به مسافران مي پردازند.

دبير انجمن شركت هاي هواپيمايي همچنين اظهارداشت: فروش بليت از طريق دفاتر فروش مجاز و سايت هاي رسمي شركت هاي هواپيمايي صورت مي گيرد  هر چند كه بازيگران ديگري وارد عرصه فروش بليت شده و از طريق شبكه هاي مجازي از جمله تلگرام  به عرضه بليت اقدام مي كنند كه اين امر نگراني هايي را ايجاد كرده و بعضا شاهد هستيم بليت فروخته شده اما صندلي براي آن وجود ندارد.

ساماني تصريح كرد: در سايت انجمن شركت هاي هواپيمايي قابليت اعتبار سنجي بليت فراهم شده تا مسافران بتوانند بليت خريداري شده را راستي آزمايي كنند.

در ادامه اين جلسه نماينده سازمان حمايت از مصرف كنندگان به شركت هاي هواپيمايي تكليف كرد به منظور حفظ اعتبار و جايگاه خودشان بر فرايند صدور بليت تا آخرين مرحله نظارت داشته باشند چرا كه از نگاه ما نيز مسوليت هرگونه تخلف در صدور بليت برعهده شركتهاي هواپيمايي است.

وي با اشاره به اينكه شركت هاي هواپيمايي همچون سال گذشته نرخ هاي پيشنهادي خود را ارائه كنند تا مبناي رسيدگي ما آسانتر شود افزود: سازمان حمايت در طرح نظارتي ويژه نوروز كه از 15 اسفندماه آغاز مي شود در بخش هوايي كشور حضور فعال خواهد داشت.

همچنين نماينده سازمان تعزيرات حكومتي ضمن بيان اينكه در ايام نوروز بيشترين شكايات مربوط به فروش بليت است خواستار نظارت مستمر ايرلاين ها شد و افزود: وظيفه داريم در چارچوب قانون پاسخگوي شكايات باشيم.  

وي از شركت هاي هواپيمايي خواست تا پيش از ارسال شكايت به دستگاه قضايي نسبت به اخذ رضايت از مشتري اقدام كرده و مشكل را حل و فصل كنند و چنانچه پرونده اي به سازمان ارسال شود ضمن بررسي مجازات هاي سنگيني از جمله محروم كردن پروازها، باطل شدن و يا قطع سهميه متعلقه طبق راي دادگاه در نظر گرفته خواهد شد.

 






با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.