عابدزاده در همايش رويکرد نوين در مديريت ايمني صنعت هوانوردي کشور:
تحول در صعت حمل و نقل هوايي جز با شکستن تعاريف ثابت ممکن نخواهد شد
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: تحول در صنعت حمل و نقل هوايي جز با شکستن تعاريف ثابت ممکن نخواهد شد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان هواپيمايي کشوري؛ علي عابدزاده در همايش رويکرد نوين در مديريت ايمني صنعت هوانوردي کشور که در جزيره کيش برگزار شد، اظهارداشت: بايد از تمامي دست‌اندرکاران صنعت هوانوردي که طي دوران سخت تحريم به خوبي مقاومت کردند و دشمنان را در دستيابي به اهدافش ناکام گذاشتند، قدرداني کرد. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: به طور حتم، صنعت هوانوردي شهد شيرين اين پيروزي را بيش از ساير بخش‌ها مي‌چشد زيرا اين صنعت حداقل 30 سال است که در تحريم به طور کامل به سر مي‌برد. وي افزود: ابزارهايي که ما را به مقوله ايمني در عرصه صنعت هوانوردي با تمامي جنبه‌هايش مي‌رساند٬ عشق و فرايندها هستند و در واقع، ابتدا بايد عشق و تعهد باشد تا به ايمني برسيم. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري سپس درباره داشته‌هاي صنعت هوانوردي براي ارائه در حوزه ايمني، اين پرسش را مطرح ساخت که اساسا ما از فرهنگ غني خودمان در اين راه چه استفاده‌يي کرده‌ايم؟. عابدزاده با بيان اينکه مجريان حمل و نقل جهاني به دنبال سه عامل رضايتمندي، ايمني و اقتصاد هستند و ايمني در راس آنها قرار دارد، خطاب به مديران ايمني صنعت حمل و نقل هوايي، گفت: شما بايد محيط کارتان را آکنده از عشق به انسان ها کنيد. همچنين ضرورت دارد تعريفي ديگر از واژه ايمني ارائه دهيم تا ان شااله در اجراي آن نيز موفق باشيم. معاون وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر ضرورت شکست و دور ريخت برخي از تعاريف ثابت در مقوله‌هاي مختلف صنعت هوانوردي از جمله مقوله ايمني اظهارداشت: حمل و نقل در بستر زمان حرکت مي‌کند و زنده و پوياست لذا بايد تعاريف ثابت را بشکنيم و کنار بگذاريم چون ما را به بيراهه مي‌برند. وي در تشريح اين موضوع به بيان مثالي درباره تعيين نرخ بليت و سوخت هواپيما پرداخت و گفت: 30 سال است که اين نرخ‌ها بر اساس عواملي محدود محاسبه مي شوند و ما هرگز نگفته‌ايم که چندين عامل در تعيين اين نرخ‌ها موثرند. به عنوان مثال، هرگز افزايش نرخ ارز و سوخت را در تعيين بهاي بليت هواپيما محاسبه نکرده‌ايم. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: 30 سال است که دنيا چنين تعاريف ثابتي را کنار گذاشته است. ما نيز بايد چنين تعاريفي را در تمامي زمينه‌هاي صنعت هوانوردي از جمله استخدام و مدل‌هاي کاري تغيير دهيم. بايد تغييرات و تحولات را بپذيريم و همچنين بپذيريم که عضوي از مجموعه تغييردهنده هستيم. عابدزاده همچنين بر ضرورت توجه به آمارهاي روز تاکيد کرد و گفت: بايد ببينيم که طي 10 سال اخير بر اساس آمار چه اتفاقاتي در عرصه هوانوردي جهان و منطقه افتاده است. معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به گران بودن صنعت هوانوردي به‌ويژه در حوزه تحقيقاتي گفت: به همين دليل دنيا سطح بهره‌برداري از اين صنعت را به حداکثر رسانده است. ما اگر حداکثر بهره‌‌برداري را از هواپيماها، ترمينال‌هاي فرودگاهي و... داشته باشيم، به ايمني و همچنين توسعه خواهيم رسيد. ***با رويکرد اخلاقي به دنبال پياده‌سازي ايمني باشيم رحمت‌اله مه‌آبادي رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور در ادامه اين مراسم پيروزي بدست آمده در جبهه ديپلماسي و سياسي را يک پيروزي چشم‌گير دانست. وي با اشاره به موضوع مهم ايمني در صنعت هوانوردي، بر ضرورت ارائه تعريفي مشخص از واژه ايمني تاکيد کرد و گفت: اگر يک مفهوم را به درستي تعريف و درک نکنيم، هرگز به موضع ورود پيدا نخواهيم کرد. مديرعامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور افزود: بهترين تعريفي که از واژه ايمني در حوزه هوانوردي ارائه شده است، در سند 9859 ايکائو وجود دارد که مي‌گويد ايمني وضعيتي است که در آن امکان آسيب افراد و خسارات اموال از طريق فرايند شناسايي خطر و مديريت ريسک ايمني به سطح قابل قبول کاهش داده شده و در آن سطح حفظ شود. لذا هدف از ايمني، کاهش احتمال آسيب رسيدن به انسان و احتمال خسارت رسيدن به اموال است. مه‌آبادي سپس به نکاتي مهم نظير رويکردهاي اقتصادي ايمني اشاره کرد و با بيان اين که ايمني يک وضعيت است که مي‌تواند کاهش يا افزايش پيدا کند، ايمني را موضوعي فرايند محور دانست و درباره اصلاح رويکردهاي متفاوت در حوزه ايمني صنعت هوانوردي گفت: ما در پياده‌سازي پارادايم يا جهت گيري‌هاي اين حوزه، بايد به بهاي سنگين انساني، مالي و زماني قضيه توجه داشته باشيم. وي افزود: در واقع، ما بايد به دنبال ارتقاي ايمني سيستم باشيم، آن هم بدون اينکه استانداردهايمان کاهش يابد. همچنين دقت کنيم که ايمني، موضوع تعطيلي بردار نيست، بلکه بايد تداوم داشته باشد. مديرعامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور با تاکيد بر ضرورت اجراي ايمني با رويکرد پيش‌دستانه گفت: در کنار توجه کردن به توصيه‌هايي نظير نظارت مستمر به مقررات، جدي گرفتن آموزش، بررسي سامانه‌هاي پايش و کنترل وضعيت سيستم مديريت ايمني، بايد نگاهي فرهنگي به مقوله ايمني داشته باشيم. مه‌آبادي با اشاره به تعريفي از فرهنگ مبني بر مقوله‌يي شکل گرفته از اعتقادات، ارزش‌ها و اخلاق اظهار داشت: بايد به ايمني اعتقاد داشته باشيم و با يک رويکرد اخلاقي به دنبال پياده‌سازي ايمني باشيم. وي افزود: در اين سمينار بايد اخلاق ايمني و ايمني اخلاقي در عرصه صنعت هوانوردي به ويژه فرودگاهي را مورد توجه قرار دهيم.



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
موردی ثبت نشده است.