سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري:
ايرلاين‌هاي داخلي به شبکه بين‌المللي مي‌پيوندند/ ايران مسير ترانزيت خارجي‌ها مي‌شود
سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه به زودي هيأتي از سازمان هواپيمايي فرانسه به ايران سفر مي‌کند گفت: تقاضاهايي از شرکت‌هاي خارجي در زمينه فروش هواپيما، راه اندازي شرکت تعمير هواپيما و فروش تجيهزات راداري وجود دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، محمد خداکرمي از برنامه ريزي براي راه‌اندازي مقاصد جديد پروازي در مسيرهاي بين‌المللي توسط شرکت‌هاي ايراني و خارجي و همچين افزايش برخي مقاصد پروازي فعلي خبر داد و گفت: پروازهاي برخي مقاصد بين‌الملي نيز افزايش مي‌يابد. * افزايش سقف پروازي لندن، ايتاليا، پاريس، آلمان، روسيه، آتن و ترکيه خداکرمي از افزايش مقاصد پروازي به لندن، پاريس، آلمان، روسيه و ترکيه خبر داد و گفت: در همين راستا به زودي هيأتي از سازمان هواپيمايي کشوري فرانسه براي مذاکره به ايران خواهند آمد که مقدمات حضور آنها در سفر اخير وزير راه و شهرسازي به فرانسه فراهم شده بود و قرار است درباره افزايش تعداد پروازها به فرانسه مذاکراتي صورت گيرد. وي با بيان اينکه پروازهاي آتن نيز به مدت چند سال متوالي انجام نمي‌شد اما با تمايل دو طرف پروازهاي اين مسير توسط ايرلاين ايراني و يوناني راه‌اندازي شده است گفت: البته با توجه به ظرفيت و تقاضاي مسافر در اين مسير، طرفين براي افزايش سقف پروازي در اين مسير اعلام آمادگي کردند. وي با بيان اينکه در حال حاضر سه پرواز هفتگي از ايران به فرانسه انجام مي‌شود گفت: در نظر داريم اين ميزان به ۱۰ پرواز در هفته توسط ايرلاين داخلي يا خارجي افزايش يابد. خداکرمي همچنين درباره پروازهاي آلمان گفت: در حال حاضر ۱۴ پرواز هفتگي به آلمان انجام مي‌شود که بايد براي افزايش اين سقف پروازي مکاتبه شود چراکه تقاضاي آن وجود دارد. سرپرست سازمان هواپيمايي تعداد پروازهاي فعلي به روسيه را ۷ پرواز در هفته عنوان کرد و گفت: اين ميزان به تدريج به ۲۸ پرواز در هفته افزايش مي‌يابد. وي به افزايش پروازها به ايتاليا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴ پرواز هفتگي به ايتاليا انجام مي شود که طرفين براي افزايش سقف پروازي تقاضا دارند و بايد در اين زمينه مذاکره شود. وي با بيان اينکه ميزان پروازهاي ايران و ترکيه نيز در حال حاضر ۷۰ پرواز در هفته است گفت: به زودي اين ميزان به ۱۰۰ پرواز هفتگي افزايش خواهد يافت. * راه‌اندازي پروازهاي استراليا و دانمارک در دستور کار خداکرمي از برنامه ريزي براي افزايش پرواز با کشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس خبر داد و درباره مسيرهاي جديد پروازي گفت: راه‌اندازي پروازهاي استراليا و دانمارک در دستور کار قرار دارد. سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: از اين پس شرکت‌هاي داخلي که بازار هدف آنها مسافران داخلي بوده وارد شبکه بين‌المللي مي‌شوند و با تقويت ناوگان، ايران به عنوان مسير ترانزيت مسافران خارجي تبديل مي‌شود که تاکنون کمتر به اين موضوع پرداخته شده است اما به تدريج اين ظرفيت‌سازي صورت مي‌گيرد. خداکرمي اضافه کرد: به رغم اينکه برخي منابع غيرموثق اعلام مي کنند سهم ايرلاين‌هاي خارجي در پروازهاي بين‌المللي بيش از ايرلاين‌هاي داخلي است اما حدود دو سوم پروازهاي خارجي توسط ايرلاين‌هاي داخلي انجام مي‌شود و فقط يک سوم اين سهم مربوط به ايرلاين‌هاي خارجي است. وي افزود: با توسعه ناوگان هوايي سهم ايرلاين‌هاي داخلي از پروازهاي بين المللي افزايش خواهد يافت. * تقاضاي خارجي‌ها براي فروش هواپيما به ايران و راه اندازي شرکت تعميرات هواپيما در ايران وي در ادامه به وضعيت صنعت هوانوردي بعد از توافقات هسته‌اي اشاره کرد و گفت: تقاضاهايي از سوي شرکت‌هاي خارجي در زمينه‌هاي فروش هواپيما، راه‌اندازي شرکت تعمير و نگهداري هواپيما در ايران و فروش تجهيزات راداري به ايران وجود دارد. * تامين منابع مالي شرط تامين هواپيما خداکرمي با بيان اينکه ايران در صنعت هوانوردي اعم از تامين ناوگان و فرودگاهي با اولويت نيازها و با تدبير عمل مي‌کند به پايگاه خبري گفت: شرکت‌هاي بوئينگ و ايرباس نيز منتظر نتايج کامل توافقات هستند و اين آمادگي براي همکاري دو طرف وجود دارد. سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري با تاکيد بر اينکه اين سازمان در زمينه تسهيل شرايط خريد هواپيما برنامه ريزي مي‌کند گفت: قطعا با شرايط جديد شرايط براي خريد هواپيما تسهيل مي‌شود اما موضوعي که بايد مد نظر باشد تامين نقدينگي براي خريد هواپيما است؛ بنابراين تامين منابع مالي از طريق صندوق توسعه ملي، فاينانس يا ساير روش‌هاي مالي بسيار مهم است. خداکرمي گفت: در گذشته صندوق توسعه ملي تسهيلات را از طريق بانک‌ها براي خريد هواپيما پرداخت مي‌کرد اما هواپيما را به عنوان تضمين قبول نمي‌کرد و تضاميني بيش از دارايي ايرلاين‌ها درخواست مي‌کردند اما اين مشکل در حال حاضر برطرف شده و هواپيما به عنوان تضمين پرداخت تسهيلات مورد قبول است. وي با بيان اينکه بازار ايران يک بازار بسيار خوب براي دنيا به ويژه کشورهاي همسايه است گفت: با توجه به اينکه هواپيماي با عمر کمتر از ۱۰ سال بازار هدف ناوگان ايران است نقدينگي لازم براي تامين هواپيما از صندوق توسعه ملي يا ساير منابع تامين شود. * خريد و اجاره هواپيما توسط ايرلاين‌ها وي در پاسخ به اين سوال که در حال حاضر خريد هواپيما يا اجاره هواپيما کداميک براي ايرلاين‌ها صرفه اقتصادي دارد گفت: شرکت‌هاي هواپيمايي وضعيت يکساني ندارند و اين مي‌تواند براي شرکت‌ها متفاوت باشد. سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: وقتي ايرلاين داخلي يک هواپيما اجاره مي‌کند شرکت اجاره دهنده مبلغي را با تعيين ميزان ساعت پرواز يکسان از ايرلاين دريافت مي‌کند حتي اگر هواپيما کمتر از آن ميزان پرواز کند. بنابراين هواپيما بايد توسط يک ايرلاين فعال اجاره شود تا توجيه اقتصادي براي شرکت داشته باشد. خريد، اجاره يا ترکيبي از اين دو متناسب با وضعيت اقتصادي ايرلاين‌ها متفاوت است./ منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
بیشتر...
موردی ثبت نشده است.