جهانگيريان در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مطرح کرد:
شرکت‌هاي توليدکننده هواپيما به دنبال تعامل جدي با ايران
معاون وزير و رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: شرکت‌هاي توليدکننده هواپيما به دنبال تعامل جدي با ايران هستند
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري ، عليرضا جهانگيريان رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه شرکت‌هاي سازنده هواپيما در طول يکسال گذشته مکررا به ايران آمدند و مذاکراتي با ايرلاين‌ها و سازمان در حوزه ارزيابي بازار حمل و نقل ايران داشته‌اند گفت: شرکت‌هاي توليد کننده هواپيما با جديت به دنبال اين هستند که اگر شرايط تغيير کرد با ايران تعامل کنند و از رقابت عقب نمانند. عليرضا جهانگيريان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، درباره وضعيت ناوگان حمل و نقل هوايي گفت: قطعا ناوگان حمل و نقل هوايي نيازمند تعداد بيشتري هواپيما نسبت به وضع موجود است، شاخص‌هاي بين المللي که بر حسب جمعيت و مساحت کشور است نشان مي‌دهد تعداد هواپيماهاي کشور از نُرم متوسط بين المللي بسيار کمتر است و حتما نياز به هواپيماهاي بيشتري داريم. معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: علي‌رغم فشارهاي خاص بين‌المللي که روي بخش هواپيمايي کشور وجود دارد، هم به دليل کمبود قطعه و هم به دليل غيراقتصادي بودن و عدم ارائه خدمات بين‌المللي تعدادي از هواپيماهاي ايران زمين گير شد اما با اقدامات صورت گرفته اين تعداد هواپيما با ورود تعداد جديد هواپيما جبران شد. جهانگيريان افزود: در حال حاضر حدود ۱۴۰ فروند هواپيما در داخل کشور فعال است که بر اساس مطالعات انجام شده، تا افق ۱۴۰۴ بين ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند هواپيما مورد نياز است. وي درباره تاثير مذاکرات هسته اي بر صنعت حمل و نقل هوايي کشور نيز گفت: بسياري از شرکت‌هاي توليد کننده هواپيما در طول يکسال گذشته و قبل از صدور بيانيه سوييس با هدف ارزيابي وارد مذاکره با ايران شدند اما هدف آنها فعلا ارزيابي صنعت است. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: شرکت‌هاي توليد کننده هواپيما با جديت به دنبال اين هستند که اگر شرايط تغيير کرد با ايران تعامل کنند و از رقابت عقب نمانند؛ شرکت‌هاي سازنده هواپيما در طول يکسال گذشته مکررا به ايران آمدند و مذاکراتي با ايرلاين‌ها و سازمان در حوزه ارزيابي بازار حمل و نقل ايران داشتند. افزايش ۶۰ درصدي در آمد سازمان هواپيمايي در سال گذشته جهانگيريان در ادامه به وضعيت درآمد و هزينه‌هاي سازمان هواپيمايي کشوري به عنوان دستگاه حاکميتي در صنعت حمل و نقل هوايي اشاره کرد و به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: وضع درآمد و بودجه‌اي دولت خيلي خوب نيست و مشکلاتي از اين بابت وجود دارد؛ اما علي‌رغم همه اين مشکلات مالي وعده‌اي که از بابت افزايش درآمد سازمان هواپيمايي در اوايل مسئوليت خود در سازمان دادم محقق شد؛ ما در سال ۹۲ حدود ۵ ميليارد تومان درآمد داشتيم که اين ميزان تا يازده ماهه سال گذشته به ۷.۵ ميليارد تومان رسيد. وي افزود: با وجود اينکه عمده درآمد ما در سال ۹۲ از محل فلاي چک بود و ميزان تعرفه‌ها در سال ۹۳ افزايش پيدا نکرد اما منابع درآمدي اين سازمان ۶۰ درصد افزايش يافته که انتظار داريم در سال آينده درآمد سازمان هواپيمايي به ۸ تا ۸.۵ ميليارد تومان برسد. مکاتبه براي اختصاص بخشي از درآمد پروازهاي عبوري به سازمان هواپيمايي وي در بخش ديگري از اظهاراتش به پروازهاي عبوري از آسمان ايران اشاره کرد و بيان اينکه ميانگين پروازهاي عبوري از آسمان ايران در شبانه روز به طور ميانگين بيش از ۹۰۰ پرواز عبوري است گفت: علي‌رغم اينکه بخشي از اقدامات و فعاليت‌هايي که منجر به درآمد پروازهاي عبوري از آسمان ايران مي‌شود توسط سازمان هواپيمايي کشوري انجام مي شود اما متاسفانه سهمي از درآمدهاي حاصل از پروازهاي عبوري نصيب سازمان نمي شود. البته اقدامات و مکاتباتي در اين زمينه انجام شده و به دنبال يک راهکار قانوني براي اختصاص بخشي از درآمدهاي پروازهاي عبوري به سازمان هستيم. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري به راه‌اندازي مسيرهاي جديد بين المللي اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ برخي مسيرهاي جديدي که در گذشته برقرار بود اما بنا به دلايلي لغو شده بود راه‌اندازي شد. ضمن اينکه موافقت‌نامه هايي با کشور پرتغال امضا کرديم که مسير پرتغال به زودي راه اندازي مي شود که از قبل از انقلاب تا کنون سابقه پرواز مستقيم بين دو کشور نبوده؛ در منطقه آسيا نيز چند مسير توسط شرکت‌هاي هواپيمايي از نوروز در مسير کلمبو سريلانکا و کشور برونئي راه اندازي شد. نمي‌توان سوانح هوايي را به صفر رسيد رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه موضوع سقوط هواپيما در پيشرفته ترين کشورها هم علي رغم در نظر گرفتن همه ملاحظات رخ مي دهد گفت: فرانسه توليد کننده اصلي هواپيماي ايرباس است و در حالي که يک هواپيماي پهن پيکر اين شرکت دو سال پيش از آمريکاي جنوبي به سمت فرانسه پرواز مي‌کرد سقوط کرد. بنابراين سقوط در اين کشورها هم رخ مي‌هد لذا نمي‌توان تعداد سوانح هوايي را به صفر رساند، بنابراين بخشي از اين حساسيت مردم به هواپيما طبيعي است که بايد يک احساس امنيت در بين مردم از جانب مسئولان داده شود. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ملاک و معيار ما در سازمان هواپيمايي کشور اين است که بر اساس استانداردهاي بين المللي حداقل سطح قابل قبول ايمني را رعايت مي کنيم گفت: به هيچ وجه اجازه پرواز قبل از اطمينان از سلامت هواپيما را نمي دهيم. سازمان بين المللي هوانوردي (ايکائو) هر چهار سال يکبار از سازمان هواپيمايي کشورهاي مختلف و نحوه نظارت آن‌ها بازديد مي‌کند، در آخرين بازرسي بازرسان اين سازمان از حمل ونقل هوايي ايران که در سال ۱۳۸۹ انجام شد ايران در بين ۱۰ کشور دنيا از نظر استاندارد، ايمني، قوانين، مقررات داخلي، صدور گواهينامه ها، تعمير و نگهداري سيستم ها قرار گرفت.



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
بیشتر...
موردی ثبت نشده است.