رئيس سازمان هواپيمايي كشوري:
تامين منافع سرمايه گذاران در صنعت هوايي كشور از دغدغه هاي مهم و از تعهدات حرفه اي ماست
علي صباغي دبير اجرايي شهر فرودگاهي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) از برگزاري دومين روز برگزاري اجلاس سرمايه گذاري خارجي با حضور سفراي سه كشور انگليس، فرانسه و استراليا خبرداد.

وي گفت: در اين اجلاس كه فخريه كاشان معاون وزير راه شهرسازي، مهندس علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، مهندس نويدي مديرعامل شهرفرودگاهي، مهندس فتاحي معاون مديرعامل شهر  فرودگاهي و وكيلي نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند در خصوص چگونگي و راهكارهاي مسائل سرمايه گذاري در صنعت هوايي كشور بحث و بررسي هاي كارشناسي صورت گرفت.

در ادامه اين مراسم علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ضمن خوشامدگويي به سرمايه گذاران خارجي براي انتخاب ايران به منظور انجام فعاليت ها و سرمايه گذاري هاي هوانوردي افزود: امروز سرمايه گذاري در صنعت هواپيمايي در ايران، يك سرمايه گذاري درست، مطمئن و پربازده است.

وي افزود: تامين تجهيزات و امكانات فيزيكي يكي از سهل ترين مراحل ايجاد يك صنعت است و تربيت و بكارگيري نيروي انساني، ايجاد فضاي سازنده و استقرار يك فرهنگ حرفه اي براي فعاليت هاي وسيع صنعتي و تجاري موضوعي زمانبر بوده و با سرعتي كه تجهيزات قابل استقرار هستند مستقر نخواهند شد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سابقه صنعت هواپيمايي در ايران، وجود افراد دانش آموخته و كارآموزده و فضاي مناسب فرهنگ حرفه اي هوانوردي يك نقطه اتكا و اطمينان براي سرمايه گذاران در كشور ما به شمار مي رود گفت: ايران چهارمين كشور در تربيت مهندس در دنياست و داراي توانمنديهاي فراوان بومي در حوزه نيروي انساني است كه ضمن داشتن دانش و تجربه مناسب در اين صنعت از توانايي يادگيري و رشد و انطباق سريع با تحولات جهاني برخوردار هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه در منقطه خاورميانه ايران برترين كشور از منظر تعدد نيروي انساني با صلاحيت بومي در صنعت هوانوردي به شمار مي رود افزود: اين ويژگي ارزشمند در كنار برخي موارد ديگر صنعت هوانوردي ايران را از  منظر پايداري در منطقه بدون رقيب ساخته است.

عابدزاده ادامه داد: در حال حاضر مطابق اطلاعات منتشر شده توسط ايكائو نظارت بر ايمني در ايران بيش از 90 درصد با الزامات و توصيه هاي ايكائو تطابق دارد اين در حالي است كه ميانگين جهاني اين شاخص در حال حاضر در حدود 60 درصد گزارش مي شود.

وي افزود: اين درصد انطباق به اين معني است كه در كشور ما توانايي مديريت و راهبري صنعت در سطح استانداردهاي بالاي جهاني وجود دارد و سرمايه گذاران نگراني از سرمايه گذاري در محيطي فاقد قدرت مديريت ايمن و اثر بخش را نخواهند داشت.

معاون وزير راه و شهرسازي نقطه قوت ديگر سرمايه گذاري در صنعت هوانوردي ايران را بازار پايدار حمل و نقل هوايي داخلي و ثبات در مشتريان پروازهاي بين المللي از مقصد و به مبدا ايران دانست و گفت: هر چند كه هدف گذاري ما ورود قدرتمند به بازار حمل و نقل هوايي منطقه و كسب سهم از بازار مسافران ترانزيت است اما در مقايسه با ديگر رقبايمان در اين منطقه همواره از وجود يك بازار داخلي و مشتريان بومي پروازهاي بين المللي برخوردار و مطمئن هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: اين ويژگي به مثابه يك نقطه اتكا براي هدايت صنعت و وجود يك تضمين حداقلي و قطع يقيني براي رشد صنعت عمل مي كند.

عابدزاده  خاطرنشان كرد: موقعيت شگفت انگيز ايران در جهان از منظر اتصال آسياي ميانه، دروازه اروپا، بين النهرين، آسيا ي مركزي، خاورميانه و شمال آفريقا يك فرصت حمل ونقلي بلامنازع است. سطح بسيار بالاتر امنيت و ثبات در كشور در مقايسه با وضعيت منطقه، اين موقعيت جغرافيايي را درخشان تر و قابل توجه تر مي كند.

وي افزود: ما به عنوان دست اندركاران صنعت هوانوردي در كشور، تنها برتوانمنديهاي ذاتي خود تكيه نداريم ما با آينده سنجي و تحليل فضاي آتي، نقاط قوت و ضعف بافت فعاليت هوانوردي در كشور را شناسايي كرده و اقدامات پيش دستانه اي را براي ايجاد فضاي مناسب براي توسعه آغاز و برخي از آنها را به انجام رسانده ايم .

معاون وزير راه وشهرسازي ادامه داد: آزاد سازي نرخ و مسيرهاي هوايي كه مورد اشاره وزيرمحترم راه و شهرسازي نيز قرارگرفته، يكي از اين اقدامات بوده است ما اين تصميم را با بسته سياستي مناسبي همراه كرده ايم تا دخالت غير سازنده در بازار از يك حوزه به حوزه ديگر منتقل نشود و آزادسازي باتمام ابعاد آن در صنعت رخ دهد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: آثار اين تصميم زودتر از آنچه انتظار داشته ايم در قالب افزايش رضايتمندي مسافران و خطوط هوايي نوپا و تقاضاي ورود به بازار حمل ونقل هوايي آشكار شده است و اين اتفاق، مفروضات بازار را چنان تغيير مي دهد كه چشم انداز مناسبي براي به كارگيري الگوهاي جديد و ارائه خدمات متفاوت را ايجاد مي كند و فضا براي كسب و كار در صنعت حمل و نقل هوايي در مسيرهاي متنوع و جديد، استفاده از ناوگان متناسب با بازار هدف، الگوهاي مديريتي، فني، عملياتي و اقتصادي جديدتر فراهم شده است و سرمايه گذاران قادر خواهند بود به بازاري وارد شوند كه خود رقم زننده بخش اعظم معادلات حاكم بر آن هستند.

عابدزاده اظهارداشت: مديريت استراتژيك صنعت هوايي از طريق تعيين اهداف و چشم اندازها و برنامه هاي عملياتي رسيدن به اهداف در سطوح مختلف صنعت در دست اجراست تا بخش حاكميتي نه تنها مانعي بر سرراه توسعه نباشد بلكه نقش هدايتگر و مشوق براي توسعه صنعت هوانوردي و حمايت از سرمايه هاي جذب شده توسط اين صنعت شود

وي ضمن تبريك به سرمايه گذاران به منظور انتخاب هوشمندانه بازار هوانوردي ايران براي مطالعه و سرمايه گذاري در ايران اطمينان داد تامين منافع ذينفعان صنعت حمل و نقل هوايي به عنوان يك تعهد حرفه اي، همواره در اولويت اقدامات حاكميتي در ايران قرار دارد.




هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
موردی ثبت نشده است.