بازگشت

ساختار سازمانی و شرح وظایف واحدهای سازمان هواپیمایی کشوری


معاونت توسعه مديريت و منابع
Vice President for Management & Resources Development
شرح وظایف
  • مطالعه، تهيه و تنظيم برنامه هاي جامع، هماهنگ و راهبردي بخش هوانوردي.
  • مطالعه و بررسي نيازمندي ها و شناسايي خدمات و ظرفيت حمل و نقل هوايي کشور.
  • مطالعه و تهيه برنامه هاي راهبردي اقتصادي.
  • ارئه طرح هاي راهبردي لازم براي افزايش سهم بخش حمل و نقل هوايي در فعاليت هاي دو جانبه، منطقه اي و بين المللي.
  • تبيين وظايف و ماموريت هاي اصلي سازمان براساس سياست هاي کلي سازمان.
  • تهيه و تدوين برنامه استراتژيک منابع انساني.
  • تهيه وتنظيم ضوابط ، معيارها وپيشنهاد اتخاذ سياست هاي لازم براي تشويق وترغيب بخش غير دولتي به سرمايه گذاري و جلب مشاركت ها و جذب منابع داخلي وخارجي در امور مربوط به هوانوردي
  • ايجاد هماهنگي در فعاليت هاي واحدهاي تابعه با برنامه ها و هدف ها و سياست هاي مصوب.
  • اجراي دقيق سياست ها و برنامه هاي مصوب از طريق واحدهاي ذيربط.
  • ايجاد هماهنگي هاي لازم با مسئولين مافوق و همتراز به منظور اجراي بهتر وظايف سازماني.
  • نظارت و بازرسي و پيگيري مستمر برنامه ها و وظايف و واحدهاي ذيربط و کنترل و ارزيابي عملکرد مديران تحت نظر.
  • تهيه پيشنهادهاي لازم در زمينه سياست ها و خط مشي هاي کلي و ارائه به مبادي ذيربط.
  • شرکت در مجامع و جلسات تصميم گيري و مشورتي درون سازماني و برون سازماني.
  • انجام و ظايف مندرج در قانون محاسبات عمومي و قانون استخدام کشوري و ساير قوانين و مقررات مربوط
  • انجام مطالعه و برنامه ريزي جامع به منظور مديريت تشکل هاي راهبري کننده امر تحول سازماني در سازمان ، توسعه و ترويج مفاهيم تحول و انجام فعاليت هاي ستادي و پشتيباني مربوط مطالعه و بررسي مستمر در خصوص نظام هاي مديريتي دستگاه و بکار گيري رويکرد ها و روش هاي نوين مديريت در دستگاه.
  • ارائه طرح هاي تشکيلاتي لازم و همزمان با تحولات و برنامه ها و سياست هاي کلان دولت و سازمان.
  • تهيه و تنظيم برنامه ها و طرح هاي تدوين و اصلاح روش هاي مديريتي، اداري و اختصاصي سازمان
  • بررسي و تهيه و تنظيم نمودار تشکيلاتي، اهداف، شرح وظايف و سازمان تفصيلي با رعايت ضوابط ساختار سازماني، ارائه پيشنهاد هاي لازم و مراقبت در حسن اجراي تشکيلات مصوب.
  • تهيه و تنظيم بودجه سازمان با همکاري واحد هاي ذيربط و پي گيري تا تصويب نهايي و تنظيم و مبادله موافقتنامه ها و اصلاحات لازم.
  • مديريت فن آوري اطلاعات در سازمان بر اساس اهداف ، برنامه ها و نياز ها، شرايط، امکانات و محدوديت هاي سازمان.
  • مديريت اطلاعات حمل و نقل هوايي و ارائه آمار مربوطه در نظام تصميم گيري، برنامه ريزي، نظارت و ارزيابي.
  • نظارت بر اجراي کليه فعاليت هاي اداري و استخدامي کارکنان سازمان.

 

  • طراحي برنامه هاي آموزشي مبتني بر نياز هاي تعيين شده و ارزشيابي، اجرا و بررسي اثر بخشي دوره هاي آموزشي و تهيه شناسنامه آموزشي براي کارکنان سازمان.
  • انجام بررسي هاي لازم در زمينه معيار ها، شاخص و روش هاي ارزشيابي کارکنان سازمان.
  • شناخت ميزان بهره وري منابع شامل: منابع انساني، منابع فيزيکي، منابع مالي و ... در سازمان.
  • تامين منابع مالي مورد نياز سازمان و نظارت بر امور مالي و حسابداري در چار چوب بودجه سنواتي و ساير قوانين و مقررات.
  • تنظيم و نگهداري حساب درآمدها ي سازمان.
  • مطالعه و بررسی در خصوص تعرفه‌های هوانوردی.
  • دريافت وجوه از وزارت امور اقتصادي و دارائي بر مبناي مبادله موافقتنامه هاي تنظيمي.
  • نظارت بر اجراي مقررات مالي سازمان و تهيه دستورالعمل هاي اجرايي مربوطه.
  • اقدام در مورد تعهدات مالي سازمان موضوع ماده 19و 53 قانون محاسبات عمومي کشور.
  • شرکت در کميسيون هاي مناقصه و مزايده سازمان طبق مقررات.
  • بررسي و شناخت نياز هاي رفاهي و تهيه و تنظيم و اجراي برنامه هاي رفاهي و نظارت بر عملکرد شرکت هاي تعاوني.
  • مديريت امور پشتيباني در ارائه خدمات عمومي، فني و تدارکاتي مورد نياز.
  • نظارت بر بررسي کليه اسناد، پروند ه ها و اوراق و تفکيک آن ها بر اساس دستور العمل ها.
  • برنامه ريزي، هماهنگي و برگزاري مراسم و برنامه هاي مرتبط با مناسبت هاي مختلف در داخل سازمان.
  • رعایت قسط و عدل اسلامی ( بدون ملاحظه روابط) در انتخاب و گزینش افراد با توجه به اولویتها و ضرورتها.
  • اجرای دستور العملها و بخشنامه­های هیئت عالی گزینش وهیئت مرکزی مربوطه.
  • بررسی و تعیین صلاحیت عقیدتی، سیاسی و اخلاقی متقاضیان ورود به سازمان.
  • تهیه و تنظیم و تغییر فرمها و سئوالات مورد استفاده گزینش با نظارت هیئت مرکزی.
  • حفاظت و نگهداری اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با گزینش افراد به صورت محرمانه .
  • رسیدگی به شکایات شاکیان که توسط هیئت­های سابق مردود شده اند.
  • مشاوره و تبادل نظر و همکاری با هیئت مرکزی در موارد پیش بینی نشده.
  • پیشگیری و جلوگیری از نفوذ عناصر اخلالگر و فرصت طلب و نفوذی.
  • مسئولیت در مقابل هیئت عالی و هیئت مرکزی نسبت به هرگونه تخلف اعم از تندروی یا مسامحه کاری و انجام سایر امور محوله از طرف هیئت مرکزی .
  •  انجام ساير امور محوله.
اطلاعات مدیر

نام و نام خانوادگی: وحيد ازوجي

سمت: معاون توسعه مديريت و منابع

آخرين مدرك تحصيلي: فوق ليسانس

پست الكترونيك: vazoji@cao.ir

تلفن: 00982166078734

دورنگار: 00982144665860

اطلاعات کارشناسان و مسئولين
شماره تلفن های گویای سازمان: 9-66078700
سمت نام و نام خانوادگي شرح مسئوليت شماره اتاق تلفن رزومه تصوير پرسنلي
مديرکل امور مالي و ذيحسابي اکبر جهانبخش 0 00982144659306
مديرکل دفتر فن آوري اطلاعات و بررسيهاي آماري سيدمحمد هاشمي 0 00982166025131
مديرکل اداره كل امور كاركنان و پشتيباني هادي ناظري 0 00982166025145
مديرکل دفتر برنامه ريزي، تشکيلات و بودجه علي اکبر قنبري 60 00982166025106
مديريت گزينش عليرضا خاني الموتي 0 00982144662216 00982144662200