عابدزاده در نهمين همايش بين المللي گردشگري و سفر کيش:
راه توسعه در صنعت حمل و نقل و گردشگري استفاده از مدلهاي سنتي نيست
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: راه توسعه در صنعت حمل و نقل و گردشگري استفاده از مدلهاي سنتي نيست براي ورود به رقابت ها چاره اي جز روي آوردن به مدل هاي جديد نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري, علي عابدزاده صبح امروز در همايش حمل و نقل و گردشگري که در مرکز همايش هاي بين المللي کيش برگزار شد, با بيان اينکه بيش از 50 درصد گردشگران از طريق خطوط بين المللي جابه جا مي شوند گفت: امروز مسئوليت سنگيني بر دوش ما قرار دارد تا بتوانيم نقاط ضعف صنعت حمل و نقل هوايي را مرتفع کنيم. وي رفع تحريم ها و آزادسازي نرخ خدمات حمل و نقل هوايي را دو رويداد مهم صنعت حمل و نقل هوايي در سه ماه اخير دانست و افزود: در 30سال اخير اين دو عامل باعث شد که ايران نتواند سهم خودش را از بازار خاورميانه برداشت کند و امروز سهم عظيمي از حمل و نقل هوايي ايران توسط کشورهاي حوزه خليج فارس در بخش گردشگري و جابه جايي مسافر تصرف شده و اقتصاد حمل و نقل هوايي کشور را شکننده کرده است و علي رغم تلاش دست اندرکاران در طول سالهاي اخير توفيقي بدست نيامد. معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: چنانچه تحريم ها برداشته مي شد اما نرخ هاي تکليفي که به عنوان يک عامل بازدارنده براي صنعت به شمار مي رفت, همچنان باقي مي ماند به طور حتم نمي توانستيم موفق شويم اين درحاليست که چنانچه نرخ هاي تکليفي در 20 سال گذشته تغيير مي يافت شايد الان وضعيت بهتري در صنعت را شاهد مي شديم. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد: با رفع تحريم ها مسئوليت سنگيني در پيش داريم و برنامه هايي طراحي شده است, تا در کوتاهترين زمان, عقب ماندگي صنعت را جبران کنيم و با ايجاد مدلهاي جديد در اداره سازمان هواپيمايي کشوري, شرکت هاي هواپيمايي, شرکت فرودگاههاي کشور و . . . بتوانيم حداکثر بهره برداري را از سرمايه اين صنعت داشته باشيم. عابدزاده, با بيان اينکه مدلهاي مورد استفاده در صنعت حمل و نقل هوايي چه در بخش نظارتي, حاکميتي, تصدي گري و . . . قديمي است و کارايي لازم براي اداره حمل و نقل هوايي پويا را ندارد. وي با اشاره به اينکه صنعت حمل و نقل هوايي براي تامين سرمايه از بازارهاي مالي طراحي شده است برهمين اساس ما بايد به گونه اي مدلهايمان را طراحي کنيم تا براساس آن استانداردها, به بازارهاي جهاني وارد شده و سهم قابل توجه در جابه جايي مسافر را به اين سمت سوق دهيم, متذکر شد: سهم امروز منطقه خاورميانه سهم ذاتي ايران است و بايد به هر نحو ممکن اين سهم را بدست آوريم و به دليل تحولات صورت گرفته و زيرساختهاي موجود در کشور از جمله نيروي انساني ماهر شرايط جغرافيايي و استقلال فکري در کشور در آينده نه چندان دور اين امر محقق خواهد شد. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: فرودگاه امام خميني (ره) در منطقه اي واقع شده که با دايره 8 ساعتي به 80درصد فرودگاههاي تجاري دنيا متصل مي شود. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: 90درصد از مسافران ما در 14 فرودگاه کشور جابه جا مي شوند در صورتيکه ما 68 فرودگاه استاندارد و تجاري داريم که علت اين امر حاصل ساختارهاي غلط نرخ گذاري بوده است و به دليل اين شيوه غلط سرمايه عظيم 23 هزار ميليارد توماني در بخش زيرساختها مورد استفاده بهينه قرار نگرفت. عابدزاده افزود: جزيره کيش به 16 نقطه کشور پرواز دارد در صورتيکه 51 فرودگاه کشور از اين قابليت برخوردار است که لازم است به هر طريق ممکن اين قابليت ها عملياتي شود. وي خاطرنشان کرد: بي ترديد اين سياست ها و روش هاي غلط را اصلاح مي کنيم و آنچه که در خور رسيدن به توسعه هست را در بستر سياست هاي کاري خود قرار خواهيم داد و با ايجاد رقابت ها, پله هاي منطقي و اصولي ارتقا ايمني را که يکي از اساسي ترين انتظارات مردم است را طي مي کنيم. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري تاکيد کرد: من بارها گفته ام فضا آماده است و بايد مسيرهاي تازه اي را در کشور راه اندازي کنيم و از امکانات بالقوه بيش از اين استفاده کنيم ما بايد امکان فروش بليت در اقصي نقاط دنيا را فراهم کنيم و تکنيک هاي آن را به خوبي بدانيم و در نرخ گذاري مهارت داشته باشيم. انتهاي پيام/ص



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
بیشتر...