رئيس سازمان هواپيمايي کشوري:
کشور به 160 فروند هواپيماي کوتاه برد نياز دارد
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با تاکيد بر اينکه ظرفيت بسياري از فرودگاه‌هاي کشور به طور کامل استفاده نمي‌شود گفت: نيازمند ورود 160 فروند هواپيماي کوتاه برد با ظرفيت 100 صندلي به ناوگان هوايي کشور هستيم.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، علي عابدزاده امروز در همايش بين‌الملل توسعه‌اي صنعت هوايي و فرودگاهي ايران به تشريح فرصت‌هاي سياست ها، ظرفيت ها و فرصت هاي همکاري در بخش صنايع هوايي پرداخت و اظهار داشت: با آغاز فصل جديد همکاري ايران با کشورهاي دنيا در دوره کنوني به دنبال اجراي برنامه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي و همکاري‌ها همگام با توسعه اقتصاد جهاني هستيم. وي افزود: فرصت‌هاي جديد به ايران امکان توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل هوايي را داده است و تحقق اين امر نيازمند مدرن‌سازي زيرساخت‌هاي فرودگاهي و صنعت است. رئيس سازمان هواپيماي کشوري ضمن ابراز خرسندي از برگزاري دومين کنفرانس چند مليتي در زمينه صنايع هوايي در چند ماه اخير در ايران گفت: ايران به دنبال باز کردن درب‌هاي اقتصاد خود به سمت اقتصاد دنياي مدرن است؛ توسعه زيرساخت‌هاي هوايي در اين عرصه مورد توجه خاص قرار دارد. عابدزاده با تاکيد بر اينکه تلاش کرديم بخش خصوصي را در عرصه صنعت حمل و نقل هوايي به رسميت بشناسيم بيان کرد: ما به نقش و سهم بخش خصوصي براي ورود به عرصه حمل و نقل هوايي باور داريم و از اين موضوع استقبال هم مي‌کنيم. وي به نقش محوري ايران در اتصال ترانزيت هوايي دنيا و موقعيت جغرافيايي اين کشور در دنيا اشاره کرد و گفت: فرودگاه امام خميني (ره) در 30 هزار هکتار زمين ساخته شده است و منطقه آزاد تجاري و منطقه ويژه اقتصادي در اين فرودگاه داير شده است و اين خود اهميت بسزايي دارد. رئيس سازمان هواپيماي کشوري ادامه داد: وقتي اين دو ناحيه اقتصادي با يکديگر ترکيب شوند زمينه توسعه زيرساخت‌هاي فرودگاهي فراهم مي‌شود. وي افزود: کشور ايران بيش از 80 فرودگاه کوچک و بزرگ و باند فرودگاهي با ظرفيت بالايي دارد که دراين عرصه ظرفيت حمل و نقل فراواني ايجاد مي‌کنند و مي‌توانند فرصت‌هاي همکاري متناسبي با کشورهاي ديگر دنيا فراهم کنند. عابدزاده ادامه داد: به دنبال اين هستيم که 30 ميليون مسافر داخلي در سال توسط ناوگان حمل و نقل هوايي کشور جابجا شود. وي افزود: در حال حاضر 80 درصد مسافران داخلي از 14 فرودگاه جابه جا مي شوند و20 درصد ديگر از طريق 50 فرودگاه جابجا مي‌شوند. رئيس سازمان هواپيماي کشوري با تاکيد بر لزوم توسعه فرودگاهي کشور بيان کرد: به دنبال اين هستيم که فرودگاه‌هاي کوچک در ايران نيز در حمل مسافر فعال‌تر شوند و اگر اين فرودگاه‌هاي کوچک که تعداد آنها هم کم نيست فعال شوند پول زيادي وارد صنعت حمل و نقل هوايي کشور مي‌شود. رئيس سازمان هواپيماي کشوري با اشاره به اينکه تا کنون از ظرفيت‌هاي سيستم حمل و نقل هوايي کشور به خوبي استفاده نشده است گفت: فرودگاه‌ها ابزار کافي براي تجاري‌سازي نداشتند اما با تغير سياست‌ها ما به دنبال جذب سرمايه‌گذار براي زيرساخت‌هاي فرودگاهي و هوايي هستيم. وي بيان کرد: از مهمترين عناصر گسترش‌دهنده صنايع هوايي استفاده از ظرفيت فرودگاه‌هاي کوچک است که در اين باره تلاش کرديم با آزادسازي نرخ‌هاي حمل و نقل هوايي توسعه فرودگاهي و صنعت حمل و نقل هوايي را رونق دهيم. عابدزاده بيان کرد: صنعت حمل و نقل هوايي ما در گذشته نمي‌توانست از خدمات هواپيماهاي کوچک و فرودگاه‌هاي کوچک استفاده متناسبي داشته باشد. رئيس سازمان هواپيماي افزود: به دنبال اين هستيم که با ايجاد پروازهاي محلي مسافت‌هاي فعلي بين شهرهاي کوچک را کاهش دهيم و خدمات منطقه‌اي با قيمت‌هاي سودآور فراهم کنيم. وي با تاکيد بر اينکه از ظرفيت بسياري از فرودگاه‌هاي کوچک کشور به خوبي استفاده نمي‌شد اظهار داشت: اگر با مشارکت بخش خصوصي بتوانيم هواپيماهاي مناسب وارد ناوگان کنيم و فرودگاه‌ها را با سرمايه‌گذاري مستقيم يا خدمات مالي توسعه دهيم نويدبخش رشد صنعت در آيندهاي نزديک خواهد بود. عابدزاده با تاکيد بر اينک سازمان هواپيمايي کشوري از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي براي تسهيل فاينانس حمايت مي‌کنند افزود: افزايش ظرفيت فرودگاه‌هاي کوچک با مشارکت بخش خصوصي و البته شرکت‌هاي خارجي مي‌تواند ارزش افزوده زيادي ايجاد کند و ما از چنين مشارکت‌هايي استقبال مي‌کنيم. رئيس سازمان هواپيماي کشوري ادامه داد: تحريم‌هاي صنعت هوايي و بانکي در گذشته تامين مالي را دچار مشکل کرده بود و همکاري با بانک‌هاي دنيا موانعي داشت. اما امروز فرصتي براي تبادلات اقتصادي فراهم شده است که بايد از اين ظرفيت استفاده شود. عابدزاده اظهار داشت: کشور ايران 160 فروند هواپيماي کوتاه برد با ظرفيت 100 صندلي نياز دارد که البته اين با تقاضاي رو به گسترش صنعت حمل و نقل هوايي منطبق است. وي با تاکيد بر اينکه شرکت‌هاي ليزينگي خارجي مي‌توانند در ايران با بانک‌هاي داخل کشور همکاري کنند. رئيس سازمان هواپيماي کشور تاکيد کرد: اين شرايط فراهم است تا با همکاري کشورهاي خارجي اولين مرکز عالي آموزش خدمات هوايي ايجاد شود در اين همايش 50 شرکت داخلي و خارجي در حوزه خدمات فرودگاهي، تامين تجهيزات و قطعات و پشتيباني فني هواپيما حضور دارند.



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.