بازديد رئيس سازمان هواپيمايي کشوري و اعضاي کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از متروي فرودگاه مهرآباد
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري و سه نفر از اعضاي کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از متروي فرودگاه مهرآباد بازديد کردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، عليرضا جهانگيريان در حاشيه بازديد به همراه اعضاي کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از متروي فرودگاه مهرآباد، اظهارداشت: از تسريع طرح مترو فرودگاه مهرآباد حمايت مي کنيم وي با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از 13 ميليون مسافر به اين فرودگاه رفت و آمد داشته اند گفت: اين منطقه به علت رفت و آمدهاي مستمر و کارخانه هاي موجود در آن يکي از آلوده ترين مناطق تهران است و استفاده از مترو براي کمک به محيط زيست منطقه حياتي است و موجب رفاه حال مسافران نيز خواهد بود. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه فرودگاه مهرآباد پرترافيک ترين فرودگاه کشور است اظهاراميدواري کرد: در کوتاهترين مدت مترو فرودگاه مهرآباد به بهره برداري برسد و دسترسي لازم براي مسافران به داخل ترمينال انجام شود. جهانگيريان خاطرنشان کرد: متروي فرودگاه مهرآباد داراي 2 ايستگاه است که اين ايستگاهها در تقاطع ورودي فرودگاه مقابل ترمينال هاي يک و در مقابل ترمينال 4 و 6 راه اندازي خواهد شد. وي ادامه داد: در مورد جابه جايي فرودگاه مهرآباد طرح خاصي مطرح نشده ولي انتقال بخشي از ترافيک اين فرودگاه به فرودگاههاي مجاور در دستور کار قرار دارد. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه هم اکنون فرودگاه امام خميني (ره) ظرفيت جابه جايي شش ميليون مسافر را دارد، گفت: در بحث انتقال بايد به ظرفيت هاي فرودگاه امام توجه شود. جهانگيريان افزود: امسال پروازهاي حجاج به فرودگاه امام منتقل شد که در برخي ساعات با مشکل تراکم در ترمينال مواجه هستيم. وي با بيان اينکه زير ساخت هاي فرودگاه امام خميني (ره) براي افزايش تعداد پرواز فراهم نيست تصريح کرد: با اجراي طرح فاز دوم فرودگاه امام ظرفيت اين فرودگاه به 25 ميليون مسافر مي رسد و بايد قبل از انتقال ترافيک اين فاز افتتاح شود. جهانگيريان با بيان اينکه انتقال پروازهاي داخلي براي برخي پروازها مقرون به صرفه نيست، افزود: براي پروازهاي کوتاه مدت داخلي استفاده از فرودگاه امام خميني (ره) اصلا مقرون به صرفه نيست چرا که يک شهروند تهراني براي دسترسي به فرودگاه امام خميني بايد 35 کيلومتر حتي از برخي نقاط تهران 50کيلومتر حرکت کند تا پروازي زير يک ساعت داشته باشد که در هيچ جاي دنيا اين عمل انجام نمي شود. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: کارکرد فرودگاه مهرآباد براي پوشش پروازهاي داخلي باقي مي ماند. وي با بيان اينکه انجام پروازهاي بامدادي بسيار کم است افزود: پروازهاي نيمه شب در فرودگاه مهرآباد فقط پروازهاي داراي تاخير و اضطراري و بسيار کم است. جهانگيريان اظهارداشت: در هيچ جاي دنيا به علت احتمال وقوع حوادث، فرودگاه بزرگي مانند مهرآباد را به يک باره جابه جا نمي کنند. رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: به محض فراهم شدن امکانات لازم براي انجام سفرهاي داخلي در فرودگاه امام خميني (ره) اين فرودگاه نيز وارد چرخه جابه جايي مسافران داخلي مي شود. احمد دنيامالي رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران نيز در ادامه اظهارداشت: طرح متروي فرودگاه مهرآباد يکي از برنامه هاي بخش ريلي شهرداري تهران است که خيلي زودتر از اين بايد آن را آغاز مي کرديم و در مدار بهره برداري قرار مي داديم. وي گفت: اين طرح دو ايستگاه در ترمينال داخلي مهرآباد دارد که براي تردد مسافران مهم است و اميدواريم با هماهنگي که با معاون وزير راه و شهرسازي صورت گرفته است زودتر به بهره برداري برسد. دنيامالي افزود: آن چيزي که در اين طرح مهم است اتصال اين خط به محور فرودگاه حضرت امام(ره) است تا به صورت يک شبکه ديده شود و مسافران پروازهاي خارجي بتوانند از اينجا خود را به فرودگاه بين المللي برسانند. وي خاطرنشان کرد: راه اندازي اين شبکه خيلي مهم است و تخصيص اعتبار آن نيز در دستور کار شوراي شهر قرار دارد. دنيامالي افزود: اين طرح اوايل سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.