وزير راه و شهرسازي در مراسم رونمايي از دستورالعمل تاسيس و فعاليت شرکت هاي هواپيمايي، عنوان کرد:
رفع نابساماني ها و گسستگي هاي مديريتي صنعت هوانوردي با تقويت جايگاه سازمان هواپيمايي کشوري
وزير راه و شهرسازي گفت: تقويت جايگاه سازمان هواپيماي کشوري و شرکت فرودگاه هاي کشور و اجراي وحدت رويه در تمام فرودگاه ها، بسياري از نابساماني ها و گسستگي هاي مديريتي در اين بخش را برطرف خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، عباس آخوندي روز شنبه در مراسم رونمايي از دستورالعمل تاسيس و فعاليت شرکت هاي هواپيمايي، افزود: در بودجه پيشنهادي به مجلس شوراي اسلامي در صورتي که نمايندگان مجلس موافقت کنند، تمام شرکت هاي حمل ونقل هوايي مي توانند از تسهيلات صندوق توسعه ملي به صورت ريالي و ارزي براي نوسازي ناوگان خود استفاده کنند. وي تصريح کرد: براساس اين پيشنهادها در صورتي که شرکت هاي بخش خصوصي از اين تسهيلات استفاده کنند، دولت تضمين هاي لازم را خواهد داد تا تمام شرکت هاي حمل و نقل بتوانند به سهولت از اين تسهيلات بهره گيري نمايند. وزير راه و شهرسازي افزود: سازماندهي فرودگاه هاي کشور براي ما اهميت زيادي دارد و بايد در کلانشهرها به خصوص تهران ارتباط فرودگاه مهرآباد با فرودگاه حضرت امام(ره) به راحتي انجام شود تا مسافران از فروگاه امام(ره) در کمترين زمان به مهرآباد عزيمت کنند. آخوندي تصريح کرد: متاسفانه در اين مدت شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران(هما)به عنوان شرکت حامل پرچم مورد بي مهري قرار گرفته و دولت در نظر دارد با ارائه لايحه اي به مجلس ساختار ايران اير را بار ديگر مورد تجديدنظر قرار دهد تا اين شرکت با استفاده از ناوگان جديد بتواند در صنعت هوانوردي منطقه و کشور به جايگاه مهم خود برسد. وي با بيان آنکه بخش عمده صنعت هوانوردي کشور مرهون خدمات شرکت ايران اير است، افزود: ما نبايد اجازه دهيم به راحتي شاهد فرسوده شدن اين شرکت باشيم بلکه بايد ايران اير تقويت شود تا بتواند همچنان 20 درصد بازار سفرهاي هوايي را برعهده بگيرد. وزير راه و شهرسازي با اشاره به دستورالعمل تامين و فعاليت شرکت هايي هواپيمايي، افزود: اين آيين نامه با تلاش سازمان هواپيمايي کشوري آماده شده و براي ما بسيار اهميت دارد و اميدواريم با اجراي آن شاهد تحولات خوبي در صنعت هوانوردي کشور باشيم. وي اظهار داشت: در اين آيين نامه بايد کفايت سرمايه و کفايت فني شرکت هاي هواپيمايي مورد توجه قرار گيرد تا اين شرکت ها بتوانند در کمترين زمان مناسب شرايط و فعاليت هاي حداقلي را داشته باشند. آخوندي افزود: در اين دستورالعمل به شرکت هاي هوايي تاکيد شده که سن خريد و اجاره هر نوع هواپيما بايد زير 15 سال باشد زيرا به شرکتي که هواپيماي بيش از 15 سال وارد ناوگان خود کند، اجازه عمليات داده نمي شود. وزير راه و شهرسازي افزود: در جهت نوسازي ناوگان در تبصره اي از لايحه بودجه 94 پيشنهاد داديم تا شقوق مختلف حمل و نقل بتوانند از تسهيلات صندوق توسعه ملي استفاده کنند؛ همچنين بر اساس پيشنهاد ديگري دولت سرمايه گذاري براي ساخت فرودگاهها را تضمين مي کند. وي گفت: هم اکنون سن ناوگان حمل و نقل هوايي کشور به 22.5 سال رسيده، در حالي که مشکلات تحريم نيز سبب شده چالش هاي مهمي را در اين صنعت شاهد باشيم. آخوندي گفت: طي 15 سال گذشته بخش خصوصي وارد صنعت هوانوردي کشور شده اما تاکنون هيچ ارزيابي در اين زمينه صورت نگرفته لذا ما درصدديم وضعيت فعاليت شرکت هاي بخش خصوصي را در اين حوزه بار ديگر مورد ارزيابي قرار دهيم. وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه اين وزارتخانه از تمام برنامه هاي توسعه ناوگان هوايي در بخش مسافربري و هلي کوپتري حمايت مي کند، گفت: با احياي سازمان هواپيمايي کشوري اين سازمان بار ديگر نقش راهبردي خود را در اين بخش ايفا مي کند، زيرا بدون بخش دولتي قوي بخش خصوصي قدرتمند وجود نخواهد داشت. سازماندهي هواپيمايي کشوري و شوراي عالي هواپيمايي کشوري در رشد و توسعه صنعت حمل ونقل هوايي کشور بسيار تاثيرگذار خواهد بود. وي گفت: تحريم هاي ظالمانه شرايط سختي را در صنعت حمل ونقل هوايي بوجود آورده اما براي توسعه اين صنعت بايد قواعد و شاخص اقتصادي اين صنعت مورد توجه جدي قرار گيرد تا بتوانيم خدمات بهتري را به مردم کشورمان در اين صنعت ارايه دهيم. آخوندي تقويت جايگاه سازمان هواپيماي کشوري و شرکت فرودگاه هاي کشور و اجراي وحدت رويه در تمام فرودگاه ها، بسياري از نابساماني ها و گسستگي هاي مديريتي در اين بخش را برطرف خواهد کرد. وزير راه و شهرسازي بر سازماندهي فرودگاه هاي کشور تاکيد کرد و افزود: هم اکنون هيچ ارتباط ريلي بين فرودگاه مهرآباد و امام (ره) وجود ندارد در حالي که سهولت تردد بين اين دو فرودگاه ضروري است و بايد مردم و مسافران در کلانشهرها به خصوص در تهران از شبکه حمل و نقل ريلي پيوسته استفاده کنند. آحوندي گفت: صنعت حمل و نقل هوايي عليرغم مشکلات خود در جهان همواره رو به رشد و توسعه است و با وجود چالش هاي مهم در اين بخش در ايران باز هم شاهد افزايش 11 درصدي در اين صنعت هستيم. وي با اشاره به دستورالعمل تاسيس و فعاليت شرکت هاي هوايي، اظهار داشت: با اجراي اين دستورالعمل بنيه مالي شرکت هاي هوايي تقويت خواهد شد و در صورتي که کفايت فني و بازرگاني شرکتي ارتقا يابد شاهد فعايت شرکت هاي قوي در اين بخش خواهيم بود. وي گفت: مديران شاغل در اين بخش بايد از صلاحيت هاي فني تخصصي برخوردار شوند تا علاوه بر صلاحيت هاي فني و کسب پروانه بهره برداري ناوگان و شرکت همزمان بتوانند به مردم خدمات مناسب هوايي ارايه دهند.



هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
انتصاب
۱ مهر ۱۳۹۹
انتصاب
۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بیشتر...