مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري نشان تعالي روابط عمومي را دريافت كرد
در پنجمین آیین انتخاب سرآمدان روابط عمومی‌های کشور که در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار شد از سرآمدان این حرفه تجلیل به‌عمل آمد و رضا جعفرزاده مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايي كشوري نشان تعالي روابط عمومي را دریافت کرد.

در اين مراسم احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اظهار این مطلب و تاکید براهمیت و ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در کشور گفت: در این راستا در جلسات کمیسیون فرهنگی تلاش می‌کنیم تا آیین نامه ای برای تامین اعتبار و بودجه روابط عمومی ها تدوین و این آیین نامه به قانون جامعی برای فعالیت های روابط عمومی ها تبدیل شود .

وی افزود: سرآمدی در روابط عمومی به این مفهوم است که دارای قابلیت خود انتقادی بوده و مقبولیت آن در سازمان و جامعه روز به روز افزایش یابد .

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نيز گفت: با کمک استاندارد می توان نقشه راه را در اختیار روابط عمومی ها به منظور کاهش هزینه های سازمانی قرار داد.

وي افزود: ایجاد درک و فهم مشترک از برنامه ها و سازمانها به جامعه هدف و برعکس را از جمله وظایف روابط عمومی ها به حساب می آید .

مرندی مقدم ادامه داد: گاهی، توان و ظرفیت سازمان یک چیز است و انتظارات جامعه چیز دیگری است در چنین مواقعی روابط عمومی آن سازمان یا نهاد نقش بسزایی در توازن این ارتباطات خواهد داشت .

وی اضافه کرد: تسهیل برنامه های سازمان ها و تبیین آن ها به کارکنان از دیگر وظایف روابط عمومی ها است .

مرندی مقدم تصریح کرد: استانداردها نقش بسزایی در نهادینه کردن روابط عمومی ها در جامعه و سازمانها دارند .

هوشمند سفیدی دبیر پنجمین سمپوزیوم انتخاب سرآمدان  روابط عمومی کشور نیز در ابتدای این مراسم گفت: ظرفیت فعلی روابط عمومی ها پاسخگوی نیاز کشور نیست .

وي  ضمن انتقاد از مدل فعلی حاکم بر روابط عمومی های کشور که الگوی یکسویه اطلاع رسانی و تبلیغات است، گفت: این مدل متأسفانه ابتکار عمل و قدرت ارتباطی را در یک طرف ارتباط که سازمان باشد، متمرکز می کند .

سفيدي با تأکید بر استفاده روابط عمومی ها از الگوی روابط عمومی سرآمد، آن را الگویی متوازن توصیف کرد که می تواند همه جنبه های عملکردی و ساختاری ارتباطی را در سازمان مدیریت کند.

پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران نیز سرآمدی در روابط عمومی ها را عامل مهم توسعه پایدار معرفی کرد و افزود: همیشه سرآمدان سازندگان تاریخ هستند که در مسیر رشد و توسعه ی اجتماع گام برمی‌دارند.

وی یکی از بارز ترین مشخصه های افراد سرآمد را داشتن قدرت تبدل دانست به این مفهوم که این افراد و سازمان‌ها قدرت تبدیل کردن تهدیدها به فرصت ها را داشته باشند و بتوانند آینده نگری و توسل به خود اتکایی تمهیداتی برای رشد جامعه و سازمان را فراهم کنند.

وي در ادامه به ضرورت ایجاد دوره ی دکتری تخصصی روابط عمومی در دانشگاه ها ی کشور تاکید کرد و گفت: در این شرایط است که افراد متخصص و سرآمد برای اداره روابط عمومی ها تربیت می شود که توان پردازش و بازسازی شرایط را داشته باشند.

پروفسور کریم زارع رییس مجمع تخصصی نخبگان نیز سرآمدی روابط عمومی را مشخصه ای دانست که یک روابط عمومی کارآفرین و خلاق می‌تواند حائز آن باشد و در واقع روابط عمومی نقطه ی زرین رشد و تعالی یک جامعه محسوب می شود.

دکتر خورشیدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم گفت: مجموع سازمان باید پشتیبان روابط عمومی ها باشند و همچنین روابط عمومی باید فرزند زمان خود بوده و پیوسته در حال نو شدن و به روز بودن باشد.

 

 




هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.