بازنگري در الزامات سني ارتقا به سر خلباني
مشاور رسانه اي رئيس و مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام اين خبر گفت: با انجام جلسات متعدد معاون و مديران استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري با معاونان فني و عملياتي شر كت هاي هواپيمايي الزامات و پيش نيازهاي ارتقا به سرخلباني كمك خلبانان طي شش محور تهيه، تدوين و به شركت هاي هواپيمايي ابلاغ شده است.

رضا جعفرزاده، قبولي در آزمون گواهينامه خلباني حمل و نقل هوايي (ATPL)، گواهينامه از كمك به خلباني، دارا بودن چك صلاحيت پروازي (LPC) معتبر به عنوان سرخلبان بر روي نوع هواپيماي (Type Rating) مورد تقاضا، دارا بودن حداقل 3هزار ساعت تجربه پرواز بر روي هواپيماهاي تايپ چند موتوره و داراي بيش از يك خلبان (براساس نشريات كارخانه سازنده)، دارا بودن حداقل 5 سال تجربه پروازي به عنوان كمك خلبان در شركت هاي هواپيمايي، برخورداري از الزامات خاص پروازي جهت صدور گواهينامه خلباني حمل و نقل هوايي براساس CAD 2501 و سپري كردن دوره سرخلباني (Command Course) براساس نظامنامه آموزشي (TM)  شركت را از جمله محورهاي تعيين شده در الزامات جديد عنوان كرد.

به گفته مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، الزامات مربوط به ارتقا كمك خلبانان داراي سوابق پروازي نظامي به سرخلباني (P1) در شركت هاي هواپيمايي، در CAD 5901 مورد اشاره قرار گرفته است.

جعفرزاده اظهارداشت: پيش از اين ارتقا كمك خلبان به سرخلباني مي بايست 32 سال سن و 3هزار ساعت پرواز در ايرلاين ها داشته باشد كه در الزامات جديد قيد سن برداشته شد و به جاي آن 5 سال تجربي پروازي به عنوان كمك خلبان آورده شده است.

 

 

 

 






با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
بیشتر...