اولين گردهمايي انجمن شركت هاي هواپيمايي برگزار شد
اولين گردهمايي انجمن شركت هاي هواپيمايي با حضور رئيس، معاونان و مديران سازمان هواپيمايي کشوري، مدير عامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي و مديران عامل شرکت هاي هواپيمايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در اين  گردهمايي كه به مناسبت سالروز تاسيس اين انجمن شركت هاي هواپيمايي تشكيل شده بود، اظهارداشت: در حال حاضر انجمن در برنامه ريزي ها و سياست گذاري هاي مجلس و دولت نقش مهمي ايفا مي كند و حضور پررنگ دارد و اين امر بيانگر تاثير گذاري انجمن در بخش هاي مختلف صنعت حمل و نقل هوايي است برهمين اساس بخش حاكميتي از انجمن توقع دارد با يك برنامه ريزي درست و دقيق تر و با قوت هرچه تمامتر اين مسير را  ادامه دهد.

وي افزود: در طول سالهاي گذشته دولت به سمتي پيش رفته كه روز به روز مسئوليتش در برابر مردم بيشتر شده، هزينه هاي جاري افزايش يافته و لذا نياز به افزايش سرمايه گذاري در اين بخش هستيم.

عابدزاده با بيان اينكه چنانچه به سرمايه هاي ملي متكي نباشيم امكان ندارد حركت هاي اقتصاد كشور را با موفقيت به پيش ببريم افزود: ساختار حمل و نقل هوايي بايد با نگاه ملي مورد عنايت قرار گيرد چرا كه حمل ونقل هوايي پيش نياز بي چون و چراي توسعه كشور است.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از دست اندركاران صنعت حمل و نقل هوايي خواستار شد: ساختار اقتصادي حاكم بر اقتصادي حمل و نقل هوايي را به اقتصاد ملي تبديل كنيم.

وي افزود: ظرف سالهاي گذشته زيرساخت هاي اين حركت ايجاد شده و صنعت حمل و نقل هوايي تنها بخشي از شقوق مختلف صنعت حمل و نقل است كه از  اين ظرفيت برخوردار بوده و براساس اقتصاد ملي اداره مي شود. عابدزاده تصريح كرد: از اين ظرفيت كه زيرساخت آن آماده است بهره برداري كنيم و در اين مسير انجمن مي تواند از اين موقعيت بهره برداري مناسب داشته باشد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه انجمن با درايت خاص كمك كند تا سرمايه هاي دولتي به حوزه ملي منتقل شود، افزود:
آزادسازي نقطه عطف صنعت بود كه فضا را براي ما ايجاد كرده از اين فرصت به وجود آمده بايد به نحو احسن و با برنامه و الزامات خودش به نفع مردم استفاده شود.

وي يادآورشد: ما بايد به گونه اي عمل كنيم كه مسائل كوچك و بي ارزش، جاي كارهاي بزرگ و اساسي و زيربنايي را نگيرد و به حركتي كه مي تواند آينده حمل و نقل هوايي را رقم بزند و حركت رو به توسعه صنعت را با كندي و يا متوقف كند، مواجه نشويم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري اظهاراميدواري كرد: اگر به مصوبات بخش هوايي سي سال اخير مجلس نگاه كنيم تحولات و حركت رو به جلوي صنعت با اين حمايت ها به درستي قابل درك است.

وي با بيان اينكه حمل و نقل هوايي به سمت مدلهاي روز دنيا نزديك تر شده است، گفت: امروز دولت به سازمان اجازه داده كه به صورت درآمد خاص اداره شود تا مشكل بودجه اي نداشته باشد.

عابدزاده اذعان كرد: اين امر نشان مي دهد كه مجموعه دولت و مجلس براي ما بهترين فرصت است كه بتوان از اين شرايط استفاده و بهره برداري درست و با برنامه داشته باشيم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري يادآورشد: لازم است انجمن روي اقتصاد ملي كار كند و برنامه هايش را بر مبناي اقتصاد ملي استوار كند كه اين خود نياز به الگوي جديدي دارد. ما بايد حركت مان را در بستر استاندارد استوار كنيم تغييرات اساسي در سازمان ايجاد و بازتاب آن در شركت هاي هواپيمايي و فرودگاهي نمايان شود.

وي با بيان اينكه ظرفيت هوايي ما خيلي بالاست به آمار منتشر شده توسط ايكائو اشاره كرد و افزود: براساس آماري كه توسط ايكائو منتشر شده در سال 2015 در حدود 10 ميليون شغل مستقيم و غير مستقيم در حمل و نقل هوايي ايجاد شده است.

عابدزاده تصريح كرد: همچنين در طول سال مذكور 718 ميليارد دلار درآمد خالص تجارت حمل  ونقل هوايي بوده كه 3.5 درصد GDP كل جهان را تشكيل مي  دهد و چنانچه اين رقم را به درآمد تبديل كنيم 2.7 تريليون دلار درآمد مستقيم و غير مستقيم هوايي دنيا را شامل شده كه نقش اساسي در اقتصاد دنيا داشته است.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: در منقطه رشد حمل و نقل هوايي  در سال 2030 به دو برابر افزايش مي يابد اگر چه رشد 6.4 درصد در دنيا پيش بيني شده است اما گفته مي شود اين رشد در منقطه خاورميانه تا سال 2030 بيش از ده درصد خواهد بود.

وي افزود: براين اساس چنانچه بخواهيم به سهم دو برابري در زمان ياد شده دست پيدا كنيم ميزان جابه جايي شركت هاي هواپيمايي و فرودگاهي بايد در طول 12 تا 13 سال آينده به 56 تا 60 ميليون مسافر ظرف 10 برسد.

عابدزاده در ادامه از شركت هاي هواپيمايي خواست تا به سمت سيستم شدن حركت كنند چرا كه اين امر كيفيت خدمات و كاهش هزينه ها، ارتقا توانمندي شركت هاي هواپيمايي و فرودگاهي و همچنين نظارت سازمان هواپيمايي كشوري را در پي خواهد داشت.

رحمت اله مه آبادي مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور نيز در اين مراسم از يكطرفه و كوتاه شدن راههاي هوايي كشور خبرداد و گفت: اين امر منجر به كاهش مصرف سوخت كه مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتي در فضاي كشور است، خواهد شد.

وي ادامه داد: با مصوبه اي كه به تصويب شوراي عالي امنيت ملي و ستاد كل نيروهاي مسلح رسيده است به زودي راههاي جديدي در فضاي كشور ايجاد مي شود كه مي تواند تاثير بسيار زيادي داشته باشد.

مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور همچنين از امضا قرارداد بازآفريني ساختار فضاي كشور خبرداد و اظهار اميدواري كرد ظرف 18 ماه آينده اين پروژه با مساعدت سازمان به انجام برسد.

مه آبادي همچنين از خريد و نصب تجهيزات ناوبري هوايي خبرداد و گفت: سال آينده تمامي سامانه هاي ارتباطي ما نوسازي خواهد شد و در حال حاضر تجهيزات مورد نياز خريداري و در حال نصب است كه خلبانان راحتر مي توانند با مراكز كنترل، تقرب و برج مراقبت پرواز ارتباط برقرار كنند.

در ادامه اين نشست علي زنگنه رئيس هيات مديره انجمن شركت هاي هواپيمايي به تشريح گزارش عملكرد انجمن پرداخت و خواستار وحدت و يكپارچگي به منظور رهايي از مشكلات موجود در صنعت حمل و نقل هوايي بين اركان مختلف از جمله سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان مرجع حاكميتي، شركت فرودگاهها و شركتهاي هواپيمايي شد.

وي اظهارداشت: هر چه بيشتر تعامل و هماهنگي بين شركت هاي هواپيمايي، شركت فرودگاهها و سازمان هواپيمايي كشوري بيشتر باشد ما موفقتر به اهدافي كه در مجموعه حاكميتي نظام تعريف شده است دست خواهيم يافت و اين امر محقق نخواهد شد جز با تعامل، همكاري و هماهنگي بين اركان مختلف صنعت.

رئيس هيات مديره انجمن شركت هاي هواپيمايي افزود: بايد كمك كنيم كه اين هم افزايي براي رفع موانع صورت گيرد و از ظرفيت ها، توان و امكانات در اختيار هر كدام از بخش ها به ويژه انجمن بهره بگيريم تا بتوانيم به اهداف مد نظر دست يابيم.

وي، كاهش و جلوگيري از افزايش هزينه هاي شركت هاي هواپيمايي و هلي كوپتري، اجراي مصوبه كاهش ضريب تعرفه عوارض فرودگاهي از 40 درصد به 26 درصد در فرودگاههاي مناطق آزاد كيش و قشم، حذف عوارض شهرداري و هلال احمر، حذف ماليات بر ارزش افزوده ورود هواپيماها، معافيت گمركي قطعات و موتور هواپيما، جلوگيري از نقدي شدن پرداخت هزينه سوخت مصرفي، كاهش نرخ سوخت هواپيماهاي باري و هلي كوپتري، بهبود اقتصاد شركت هاي هواپيمايي، تهيه پيش نويش قوانين گمركي، تشكيل كترينگ متمركز با سرمايه گذاري شركتها، تشكيل موسسه آموزشي با سرمايه شركت ها، تعامل و همكاري با مراجع قانونگذاري  و ساير نهادها، استفاده از ظرفيت هاي اتاق ايران براي حل مشكلات صنعت حمل و نقل هوايي، طرح مشكلات صنعت در نهادهاي نظارتي و حاكميتي، اجراي تبصره 23 قانون بودجه سال جاري و ... را از جمله اقدامات و پيگيري هاي انجمن در طول سال 95 برشمرد.

همچنين مقصود اسعدي ساماني دبير انجمن شركت هاي هواپيمايي نيز از فعاليت اين انجمن در قالب 12 كميته تخصصي از جمله  عمليات، حقوقي، امنيتي، فناوري، اطلاعات، ايمني، مالي، روابط عمومي آموزش و منابع انساني اشاره كرد و گفت: در سال 95 كميته هاي مذكور جلسات مختلفي را تشكيل دادند.

وي، پايش بازار پروازهاي داخلي، آزادسازي ساير مسيرهاي حمايتي، بررسي اصلاحات دستورالعمل حقوق مسافر، بررسي حذف كارمزد فروش بليت در پروازهاي داخلي، استقرار و تقويت CRM در شركتها، اختلاف عملكرد شركت ها در شرايط نامناسب جوي، تبعات پياده نشدن مسافران از هواپيما، افزايش زمان بسته نشدن كانتر پروازهاي داخلي از 20 دقيقه به 40 قيقه، تهيه گزارش زيان شركت هاي هواپيمايي به مناطق غير اقتصادي، بالا بودن هزينه هندلينگ در فرودگاه نجف، مغايرت تاخيرات پروازي در سايت سازمان هواپيمايي كشوري، تاكيد بر انعقاد قرارداد مشترك و ارائه خدمات متقابل به همديگر توسط شركت ها، مشكلات اينترنت در كشور و ... را از جمله محورهاي مطرح شده در كميته اقتصادي انجمن برشمرد.




هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.