نشست مديران روابط عمومي شركت هاي هواپيمايي با رئيس سازمان هواپيمايي كشوري
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: ما براي توسعه حمل و نقل هوايي هيچ عامل بازدارنده اي نداريم لذا روابط عمومي ها بايد در ارتباط با مردم و اطلاع رساني به موقع و صحيح و ارائه نقطه نظرات كارشناسي به مردم و مسئولان موثرتر عمل كنند.

علي عابدزاده در نشستي پيرامون وحدت رويه در اطلاع رساني كه با حضور مدير روابط عمومي سازمان، مديران روابط عمومي شركت هاي هواپيمايي، فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) و فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: در حال حاضر كشور در بخش زير ساخت ها توسعه يافته اما بهره برداري از اين زيرساخت ها محدود است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد با نگاه به توسعه شهروند محوري در صنعت حركت كنيم، تصريح كرد: روابط عمومي ها براي توسعه ارتباط بين مردم بايد از تمامي ظرفيت ها به بهترين شكل استفاده كنند.

عابدزاده با تاكيد بر اينكه در سالهاي اخير اتفاقات خوبي در بخش حمل و نقل هوايي روي داده است، گفت: در طول سالهاي اخير توانستيم مجلس و دولت را قانع كنيم كه چرخه حمل و نقل هوايي با اتكا به خود به چرخش درآيد و نه بارش بر دوش دولت باشد و به لحاظ اقتصادي بتواند خودش را اداره كند كه خوشبختانه اين امر محقق شد كه در همين راستا محور اطلاع رساني و زمينه سازي افكار عمومي به دوش روابط عمومي سازمان و البته با استفاده از ارتباط نزديك با رسانه ها بوده است.

وي با بيان اينكه ساختار سازمان هواپيمايي كشوري بسيار متفاوت و ويژه است، افزود: صنعت حمل و نقل هوايي هم متعهد به اجراي قوانين و مقررات داخلي و هم متعهد به الزامات و قوانين و مقررات بين المللي است.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: سازمان در همه موارد خود را مسئول پاسخگويي به انتقادات دانسته و روابط عمومي نيز موظف به تعامل با اصحاب رسانه بوده و به همين منظور و به لحاظ هدف مشترك خدمت به مردم بوده است.

در ادامه اين نشست رضا جعفرزاده مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري نيز گفت: محورهايي چون شناخت و اطلاع از جايگاه مجموعه، قدرت استدلال و ارتباط نزديك با تصميم گيران و يا مديران عالي رتبه و باور مسئولان و اعتقاد آنها به روابط عمومي از جمله شاخصه هاي مهمي است كه در جهت تعقيب اهداف بسيار تعيين كننده است،همچنين شفاف سازي و استفاده از مهارتهاي ارتباطي و كلامي با مردم به خصوص در مواقع بروز مشكلات احتمالي مي تواند همكاري مردم در رفع مشكلات را تا اندازه قابل توجهي در پي داشته باشد.

وي همچنين اظهارداشت: اگر به اين باور برسيم كه اصحاب رسانه بهترين  افراد مورد مشورت در چگونگي پيشبرد اهداف اطلاع رساني هستند و اينكه حوزه نفوذ آنها افكار عمومي است بنابراين هيچگاه آنها را در برابر سازمان يا شركت ها فرض نكرده و با استفاده از تريبون هايي كه در اختيار دارند مي توان راه رشد و توسعه صنعت را بهتر از گذشته هموارتر كرد.

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري همچنين گفت: روابط عمومي در انزوا و بي تحرك و منفك از رسانه ها نه در مجموعه خود جايگاهي خواهد داشت و نه نزد مردم، مضافا به اينكه هزينه هاي سنگين ناكارآمدي مديران و اتلاف زحمات به بدنه كارشناسي دستگاهها را نيز در اذهان تقويت مي كند.

جعفرزاده تصريح كرد: اطلاع رساني صحيح و شفاف در مواقع بروز مشكلات احتمالي، همكاري و همراهي مردم را در پي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه فضاي اصلي و زمينه هاي فراهم شده براي اجراي طرح هاي بزرگ در بخش حمل و نقل هوايي مرهون همكاري و همت رسانه ها بوده است، افزود: درك انتظار مردم از دستگاههاي اجرايي و نوع پاسخگويي به چنين انتظاري جزء يكي از مهمترين وظايف روابط عمومي ها به شمار مي رود كه بي ترديد بدون در نظر گرفتن اين ركن غيرقابل انكار چون رسانه ها ميسر نخواهد بود.

گفتني است؛ در اين جلسه سرپرست روابط عمومي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، مدير روابط عمومي فرودگاههاي بين المللي امام خميني (ره) و مهرآباد و شركت هاي هواپيمايي نيز نقطه نظرات خود را مطرح و اعلام آمادگي كردند تا در اين ايام تا آخرين پرواز بازگشت اربعين حسيني از تمامي امكانات موجود جهت جلب رضايت مردم حضور پررنگ داشته و حساسيت لازم را به خرج دهند.






با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.
بیشتر...