رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:
صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی گفت: صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند.

علي عابدزاده كه به مناسبت روز جهاني هواپيمايي كشوري و بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجويان صنعت هواپيمايي حضور يافت، به ايراد سخنراني پرداخت: دانشكده هواپيمايي، هويت صنعت حمل و نقل هوايي است و چنانچه اين هويت از صنعت گرفته شود در واقع شناسنامه و هويت خودمان را از بين برده ايم.
وي افزود: دانشكده صنعت هواپيمايي داراي دو بال علمي و حرفه اي گرايي است و بايد همزمان با تقويت مباحث علمي، بال حرفه اي خود را تقويت كند.
عابدزاده تصريح كرد: وظيفه داريم كه براي علم و دانش هزينه كنيم و اگر سياست گذاري ما درست باشد آينده خوبي پيش روي صنعت خواهد بود.

وی اظهارداشت: ظرف 4 تا 5 سال اخير دهها شركت دانش بنيان تشكيل شده و كارهاي بزرگي توسط این شرکت ها صورت گرفته اس و خوشبختانه اين دانش در حال ورود به صنعت هوایی است.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به جذب نيروهاي انساني در حال تحصيل به بازار كار صنعت حمل و نقل هوايي، گفت: بازار ما بازار 50 ميليوني است و بازار داخلي ايران پاسخگوي دانشجويان فارغ التحصيل رشته هاي مرتبط با صنعت هوانوردي است چرا كه شبكه داخلي در برخی مسیرها قابلیت افزایش چندبرابری را داراست به عنوان مثال مسیر پروازی كيش هم اکنون به 14 نقطه متصل است و قابليت اتصال به 50 نقطه هوايي كشور را دارد.

ابدزاده همچنين در خصوص رفع برخي موانع پيش روي ارتقا صنعت حمل و نقل هوايي اشاره كرد و ادامه داد: ساختار اقتصادي صنعت حمل و نقل هوايي در گذشته ساختار بيمارگونه اي داشت و اجازه شكوفايي استعدادها را نمي داد اما خوشبختانه با آزادسازي نرخ بليت و شبكه پروازي زمينه هاي سرمايه گذاري واقعي در صنعت فراهم شده است.

وي افزود: در كنار فشار تحريم ها كه در طول سالهاي گذشته در سرعت حركت به سمت توسعه تاثير گذار بود ما گرفتار بيماري واپس گرا بوديم و سرمايه گذاران تمايلي براي ورود به اين بخش نداشتند و صنعت هوايي جز صنايع زيان ده به شمار مي رفت.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: اما با آزادسازي نرخ بليت هواپيما در طول 2 سال گذشته، اكنون اين بيماري از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتيم و به طور حتم تحولات شگرفي براي صنعت ايجاد خواهد شد چرا كه تاکنون اين ساختار بيمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود.
عابدزاده با بيان اينكه صنعت مسير رقابتي شدن را طي مي كند افزود: مدل اداره سازمان، خطوط هوايي، فرودگاهها و ... بالاجبار در حال تغيير است به گونه اي كه در سال گذشته شاهد رشد 19 درصدي جابه جايي مسافر در بخش هوايي بوديم.






با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.