برگزاري بيست و هشتمين جلسه گردهمايي معاونين فني و عملياتي شرکت هاي هواپيمايي در سازمان هواپيمايي کشوري
بيست و هشتمين جلسه گردهمايي معاونان فني و عملياتي شرکت هاي هواپيمايي به ميزباني سازمان هواپيمايي کشوري و با حضور جمعي از مديران سازمان و شرکت هاي هواپيمايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، مجيد حسنلو معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري به بيان پاره اي از محورهاي موضوع دستور جلسه پرداخت.

وي افزود: در اين جلسه بر تجهيز ناوگان هوايي كشور به سامانه خط ارتباطي ديجيتال خلبان وكنترلر Controller Pilot Data Link Communication (CPDLC)  تاكيد شد.

حسنلو تصريح كرد: با استفاده از اين سامانه پيغام هاي بين خلبان و برج به صورت ديجيتال رد و بدل خواهد شد و همين امر منجر به كاهش حجم مكالمات و خطاهاي احتمالي  در هنگام تماس خلبان با برج مي شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: از ژانويه سال 2020 استفاده از اين سامانه در اروپا اجباري خواهد شد به همين منظور بديهي است تمامي هواپيماهايي كه قصد تردد به اروپا را داشته باشند بايد مجهز به سامانه CPDLC شوند.

وي اظهارداشت: در ادامه اين جلسه استفاده از پايش اطلاعات پروازي (Flight Data Monitoring) به منظور سنجش عملكرد كروي پروازي و بررسي تطابق آن با پروسه هاي عملياتي مورد تاكيد قرار گرفت.

حسنلو با بيان اينكه پايش مذكور (FDM) از مقررات جاري سازمان هواپيمايي كشوري(AIR OPS) به شمار مي رود، افزود: استفاده از اين روش در جلوگيري از اشتباهات  احتمالي كروي پروازي موثر است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري تاكيد كرد: بر اساس مقررات مذكور شركت هاي هواپيمايي كه هواپيماي بالاي حداكثر وزن برخاست 27 تن دارند موظفند نسبت به پياده سازي و پايش مستمر عملكرد كروي پروازي مربوطه اقدام، تا در صورت احراز خطاي كروي پروازي نسبت به اصلاح و رفع آن برآيند.

 


First First First First First




با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.