عابدزاده در مراسم استقبال از ورود ۵ فروند ATR جديد:
سازمان هواپيمايي کشوري از سرمايه گذاري در صنعت حمل و نقل هوايي حمايت مي کند
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از حمايت اين سازمان از سرمايه گذاري در صنعت حمل و نقل هوايي خبرداد.

علی عابدزاده امروز در مراسم ورود هواپیماهای ATR به ناوگان هوایی کشور اظهارداشت: یکی از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری در کنار ایمنی، توسعه صنعت حمل و نقل هوایی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری حمل و نقل هوایی در حوزه مسیرهای خاص و شهرهای خاص صورت گرفته است اما به دلیل بی‌توجهی که سال‌ها رخ داده است امروز در ۱۴ فرودگاه کشور ۹۰ درصد جابجایی‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرد این مشکل و ساختار ضعیف حمل و نقل هوایی را در این حوزه اصلاح کند، امروز شرایط متفاوت شده است و هواپیماهای مذکور که وارد ناوگان شده‌اند در توسعه مناطق موثر خواهند بود.

عابدزاده افزود: سیاست‌ها طوری شده است که سازمان هواپیمایی مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذار دارد و در صدور مجوز تسهیلاتی فراهم کرده است تا با حداقل سرمایه در توسعه منطقه حضور داشته باشند.

وی افزود: برای توسعه منطقه‌ای حدود ۶ نوع هواپیما نظیر جت‌هاMRJها، CRJها و غیره است که زیر ۱۰۰ نفر هستند. سری دوم هم توربو جت‌های کانادایی، Q400 و ATRها هستند.

عابدزاده افزود: کشور ما برای توسعه هیچگونه راهی را جز انتخاب این هواپیماهای توربو پراپ ندارد که برای مسافت‌ها تا ۵۰۰ کیلومتر اقتصادی و مفید است.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب به مسیرهای کوتاه نظیر آبادان توجه شده بود، گفت: ما قبل از انقلاب ۳۰ فروند هواپیمای ملخی داشتیم.

وی با انتقاد از بیان برخی مطالب غیرکارشناسی از سوی نمایندگان مجلس گفت: امروز عده‌ای مطرح می‌کنند که مثلاً بال فلان هواپیما یخ می‌زند در حالیکه این مسئله مربوط به ۶۰ سال پیش است و امروز مرده است. بله، ما ATRها را به کرمان نمی‌فرستیم و اگر به شیراز هم بفرستیم با محدودیت‌هایی خواهد بود اما آقایان طوری مسئله را به خورد مردم می‌دهند که انگار موضوعی تازه کشف شده است در حالی که متخصصان به این حرف‌های شما اصلاً جواب نمی‌دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوري افزود: ATRها بازار پایدار دارد، ۱۰۰ مسیر برای این هواپیما وجود دارد که رقیبی برای آن نیست.

وی گفت: اصولاً حمل و نقل هوایی ضعیف‌ترین سود را بین ۲۰ صنعت سودده دنیا دارد. مثلاً سیمان و فولاد سود بیشتری دارد اما اثر این صنعت در توسعه کشور بی‌رقیب است.

عابدزاده با تاکید بر اینکه ATRها قطعاً به درد کشور ما می‌خورد گفت: نوع اُپریشن این هواپیما و مسائل بازرگانی عملیات و فنی متفاوت می‌طلبد.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوري افزود: هر هواپیما در دنیا محدودیت دارد. ۷۴۷ ها هم محدودیت‌هایی دارند، خلبان برای یک تیک آف و لندینگ باید چک‌لیست داشته باشد و محدودیت جزء ذات هر هواپیمایی است و نمی‌توان هواپیمایی را یافت که به هر نقطه کشور امکان پرواز داشته باشد.

عابدزاده تأکید کرد: سعی می‌کنیم به اتفاقات در حاشیه جواب ندهیم و وقت پاسخگویی به مسائل غیرتخصصی را نداریم.

وی افزود: عده‌ای ایراد می‌گیرند که چرا کمیسیون بررسی سانحه مستقل نیست. کمیسیون سانحه‌ای مستقل امروز در سازمان هواپیمای کشوری داریم که تاکنون نداشته‌ایم و رئیس کمیسیون بررسی سانحه هیچ وقت جزء کارشناسان دفتر پرواز و غیره نبوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوري  ادامه داد: ای کسی که قدرت داری، چرا از قدرت خود در مسیرهای دیگر استفاده نمی‌کنی، ما می‌خواهیم از تحریم گذر کنیم و برای عبور از تحریم برنامه داریم و آن را هم اعلام نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: امروز برنامه داریم از حداکثر ظرفیت کشور با برنامه‌های مشخص در صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.




هنوز نظری ثبت نشده است

با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید؛ نظرات و دیدگاه های ثبت شده پس از تایید مدیر پورتال برای عموم نمایش داده می‌شوند.
مورد مرتبطی یافت نشد.